15/4 kom Lucys valpar!

Det hela började med att jag tog tempen på Lucy, morgonen den 14e och då var den 36,7 grader. Men hon var som vanligt och lekte med sin favorit boll,så jag tänkte att det blir nog inget på ett tag. Så då gick vi på en promenad i ca en och en halv timme. Hon var fortfarande som vanligt... Jag tempade henne senare under eftermiddagen och då hade hon 37,1 grader. Så då tänkte jag att nu är det nog snart på gång, men icke! Jag hade ju belagt Lucy med valpnings förbud denna dag då jag skulle på ett viktigt studiebesök på Kjells vapen i Götene. Så jag var i valet och kvalet om jag skulle våga åka. Så jag tempade henne igen en timme innan jag eventuellt skulle åka, hon hade gått ner till 36,8 grader... Så då åker jag! Och det var väldigt intressant och vi fick se mycket vapen och amunition, de hade även en hundhörna där jag självklart fastnade =) Vi fick lära oss hur vi skulle lägga an bra och snabbt när vi ska skjuta med hagel. Så det är det mycket träning på hemma nu med mitt luftgevär!
Senare när vi var på väg hem så ringde Mathias och sa att Lucy kankse hade börjat andas snabbare än vanligt. Och så var det,när jag kom hem så sökte sig Lucy direkt till mig och skulle i stort sett sitta i knät =) Jag kum hem ca 22.45. Så efter en stund gick vi till valplådan hon och jag. Barnen sov sen länge som tur var! Och 23.43 kom första valpen! En tik på 286 gram,pigg och allert!





En mycket nyfiken Diva ligger vakt utanför valprummet!

Valp nummer 2 föddes exakt 01.00 och var också en tik, på 368 gram.

Valp nummer 3 föddes 01.10 en tik det med på 331 gram.

Valp nummer 4 föddes 01.59 och var en hane på 340 gram,som dessvärre fick avlivas dagen efter då jag upptäckte att han hade gomspalt =(

Valp nummer 5 föddes 02.43 och var en hane hrm... Mr BIG! På 481 gram!

Valp nummer 6 föddes 03.29 och var en hane på 457 gram,han var den enda i kullen som föddes säte.

Alla efterbördar följde med ut och allt gick bra. Lucy var lagom slut dock! 
Men alla är pigga och växer på sig.
Gårdagens vikter på valparna är 1. 333 g , 2. 494g , 3. 455 g , 5. 630 g , 6. 604 g. 
Jag kommer kalla valparna 1,2,3 osv till jag har bestämt namn på dom.
Vilket blir på bokstaven D ur Harry Potter böckerna.


Tikarna


Här är alla födda!


Valparna 2 dygn gammla. T.v är nr 2, och i högen börjat vi nerifrån, 6, 1, 2, 5 ligger dom.

Så nu hoppas vi att allt fortsätter bra med dessa små finingar! Lucy sköter sig mycket bra som mamma!


Postat av: Denise Magnusson

Jag gillar sista hanen!!

2010-04-18 @ 17:11:36
URL: http://tibridge.blogg.se/
Postat av: Frida

Mmmm han är en riktig snygging! det lutar åt att han kommer heta Draco Malfoy,får se hur han är i tempramentet om det passar ;-) Han har en riktigt snygg teckning precis som sin mor!! <3 Lucy

2010-04-18 @ 18:41:56
Postat av: Ingela Humlan Myran

Grattis..Skönt att det gick så¨bra..

2010-04-18 @ 20:05:29
Postat av: Frida

Tack! ja det var verkligen skönt att det gick utan komplikationer.

2010-04-19 @ 08:45:52



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback