Lucy är Godkänd i anlagsklass viltspår!

Den 9/7 var jag, Denise och Linda uppe på Hökensås och gick anlagsklassen i viltspår med våra hundar. Det var fruktansvärt varmt även om klockan bara var 10 på förmiddagen. Hundarna tyckte att det var rättså jobbigt i den värmen. Jag hade med mig Tezzie och Lucy. Tezzie fick gå först för att jag var så säker på att hon skulle klara sitt prov...men det gjorde hon inte, och det var BARA mitt fel...jag var säker på att spåret fick rakt fram, när det i själva verket var en vinkel...o trassel på min allt för långa spårlina gjorde att jag fick Tezzie att gå rakt fram i stället för att ta vinkeln, hon visste vart spåret gick men min milda övertaling att gå rakt fram var hon tvungen att lyssna på...Men hon tog allt annat klockrent! Dumma mig!!! =( Så besviken jag var på mig själv att jag sabbat det för Tezzie..
Så när det väl blev Lucys tur att gå, du struntade jag i allt och hon fick ringa hur bäst hon ville... Och ringa det gjorde hon! Men på nåt sätt så fick hon fart då och då, samt att hon fick en viltstörning! Färska älgspår.. Men tillslut så kom hon fram till spårslutet och det tog hon bra, coh då till min förvåning säger domaren att hon blivit godkänd! Det tog 22 minuter och hon fick 32 poäng tror jag.. Lucy var tråkigt nog den ända av våran grupp på 4 hundar som blev godkänd.



Lucy när vi tränar..



Lucy och Diva badar i Vättern dagen innan midsommar!



Werinas Fudge "Tezzie"



Fairytale Dreams Draco Malfoy sittandes och väntar på kvällen på midsommarafton..eller så har han bara sett något kul som fångat hans intresse!



Så här trött kan Diva vara efter en resa upp till Sala.. Kors i taket att hon ligger så medans det är full rulle på släktträffen runt om henne! Många intryck och en väldans massa viftandes på svansen och hälsa på varända människa minst ett par gånger om!





Postat av: Denise Magnusson

Åter igen grattis till andra gången du lyckas att inte lägga dig i hundarnas spår och då går det vägen ;)

Att Diva ligger ner och är trött är lika omöjligt som att Harry skulle göra det! Gosh va det måste vart mycket intryck.

2010-07-21 @ 02:31:41
URL: http://tibridge.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback