Lydnadsläger i Kungälv

I helgen har jag, Diva och Godis varit på ett lydnadsläger i Kungälv som Kennel Tibridge annordnade. Mycket lärorikt och kul. Vi lärde oss massor, bla att använda klicker, vilket jag aldrig tränat med innan. Men vilken manick! Så nu ska jag klicka in både Lucy och Grynet också. Så kanske till och med Grynet skulle vilja lära sig något nytt! Det var främst amstaffar som deltog, men jag hade ju mina två, och så var det en tjej från Kungälv som hade en cotton de tulloer.. en vit, fluffig, söt sak, om det stavas så det vet jag inte... men vi var 7 ekipage som deltog hela helgen.


Våran gruppbild



Våran instruktör Sarahs amstaff Pansar visar apportering


Sarah och Pansar


Pansar visar kryp


Linda och Molly tränar target på pinne


Harry tränar budföring, fullfart på väg mot Sara och leksaken!


Godis tränar budföring, fullfart på väg mot mig!


Dixie får träna på snabbare läggning


Även lilla Chosan fick pröva på budföring

Hoppas på att det blir ett lika kul och lärorikt läger nästa år! Väl annordnat kennel Tibridge!

Postat av: Denise Magnusson

Ja jag är jätte nöjd med helgen och ser fram emot nästa års läger och höstens sök/spår helg :D

Du får köra spår med Godis till hösten då :)

2010-06-01 @ 13:04:46
URL: http://tibridge.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback