Open Show med WSSK i Skövde

Denna kalla dag har jag och Diva varit på utställning i Skövde. Var halv ihjälfrusen när jag kom hem! om inte annat kändes det så! Diva skötte sig utmärkt, även om det inte blev någon topp placering, det blev reserv i öppenklassen. 8 tikar var anmälda i den,men endast 7 deltog. Kul var det och få se många fina Welshar!

Men på vägen till utställningen var jag tvungen att satnna bilen och ta kort på dessa fina älgar som stod och betade på ett fält efter Dala korset. Man kan ju inte låta bli =) Dock fick jag inte smyga mig närmre för då stack dom!






Denna killen blev jag mycket förjust i! Det är Dimmös Jumping Bacon, lustigt namn =) Han vann i BIS i unghundsklassen och blev 2:a bästa hanen, bästa hane blev SU(U)CH Dimmös Rena Rama Rasken.


SU(U)CH Dimmös Rena Rama Rasken


Werinas Surprise  "Myran"


Myran och Ingela

Grattis Myran och Ingela till BIM i unghundsklassen! Myran skötte sig strålande!


Vi träffade även på Herman,som dock inte ställdes ut utan bara tittade på. För er som inte vet är Herman Lucys helbror och Divas halvbror.


Även Lucys pappa var med, till höger såklart! Freckles Privilege "Gustav", kompisen bredvid är Koikern Ville.

Dock blev det ingen bild på Diva då jag var själv där, får se om jag kan få någon bild på henne imorgon då vi ställer ut i Larv.

Dagen kritik: 2,5 årig liten, feminin tik av det nättare slaget. Korrekt bett. Behöver fylla ut sitt nosparti och sin skalle. Bra hals och rygg. Tillräcklig bröstkorg. Tillräckliga vinklar fram och bak. Rör sig väl runt om men kunde ha bättre steglängd. Trevligt temprament. Välvisad!

Kom som sagt reserv i öppen klassen.

Får se hur det går imorgon, hoppas den domaren gillar hundar av det nättare slaget!

Det kommer troligen ut nya bilder på valparna imorgon, samt info om hur det gått på morgondagens utställning!


Postat av: Lotta (grannen)

Grattis vad kul.. Håller tummarna för er i morgon i Larv då... Synd du inte var hemma för jag har fått låna en lerduvekastare i morgon men vi ses väl på tisdag då..

mors från oss på andra sidan gärdet...

2010-05-08 @ 19:57:44
URL: http://nogg.se/lyckornaslabradorer
Postat av: Frida

Tack! Ja det var ju synd! fast fick in teckniken rätt bra på duvorna förra gången,men då ville sig inte haren! =/ Hoppas de funkar bättre på tisdag =) Hur går det med Ebba?? Växer hon?

2010-05-08 @ 20:17:32
URL: http://kennelfairytaledream.blogg.se/
Postat av: Denise Magnusson

Jag är ledsen att jag inte kunde vara med i år, vi hade så trevligt förra året!

Bra placering på tunna Diva i alla fall, hon kommer troligen gå fin fint nästa år!

2010-05-09 @ 21:58:30
URL: http://tibridge.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback