Valparna mm

Valparna växer så de knakar! De leker som bara den och tänderna är som rakblad...
det är ju dock mindre lätt att ta bilder på 4 veckor gamla valpar, de vill ju inte vara still! och när de väl står bra vill inte kameran vara med... Men lyckades allt få lite bra bilder med hjälp av Denise! Hon höll i det mumsiga godiset =) Nr 6 "Draco" tyckte nog att det smakade ljuvligt! Så här kommer det lite bilder på valparna (de togs igår kväll).


Tik nr 1 "Lillan"



 

Tik nr 2





Tik nr 3





Hane nr 5





Hane nr 6








Mmmmmmmmm gooodiiisss....

Utställningen i Larv


Diva den 9/5 efter utställningen i Larv.

Kritiken: 2,5 årig tik som kunde vara kraftigare. Feminint huvud och uttryck. Välansatta öron. Korrekt bett. God halslängd. Armbågarna kunde sluta till bättre. Bröstkorgen behöver utvecklas. Välver länden. Tunn benstomme. Acceptabla vinklar bak. fria rörelser men för bred fram. Kunde ha mer päls för åldern. Bra temprament!

Hon fick en 2a på bedömningen. Som sagt hon behöver växa på sig, men det kommer. Hon blir bara bättre och bättre enligt mitt tycke!

Nu hinner jag inte uppdatera mer då mina barn påkallar min fulla uppmärksamhet... Jag hör att det är någon som gör hyss.... Dvs Edvin!


Postat av: Denise Magnusson

Ja Draco och tik nr 3 är helt klart mina favoriter. Draco är ju en guldklimp!

2010-05-18 @ 03:25:41
URL: http://tibridge.blogg.se/
Postat av: Ing-Marie Ramtztén

Hej Frida,

valpisarna ser underbara ut. Vi kan väl höras vid när det passar att jag kan komma och snuffa på dom.

mvh Ing-Marie

2010-05-20 @ 23:58:16
Postat av: Frida

De är underbara! I helgen ska jag iväg på lydnadsläger, så då kan jag inte. Men det är ju ett par veckor kvar innan de ska flytta trots allt!

2010-05-23 @ 20:47:16
URL: http://kennelfairytaledreams.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback