Gotland Dog Show!

Jag får väl börja med att säga bättre sent än aldrig... Nu var det ju allt för länge sedan jag bloggade!

Fredagen den 27e gav jag, Mathias, Denise, Richard och våra hundar oss iväg till Gotland!

Som sagt, vå var på Gotland 27-30 augusti på Gotland Dog Show och samtidigt en liten semester. Vilket var härligt! Vi hade tur med vädret, större delen av tiden i alla fall! Men vi hade tält med oss så när det väl regnade så ar både vi och hundarna skyddade. Det var lätt att hitta till utställningsområdet, trots en lättare felkörning ;-)

Det gick bra båda dagarna, både Diva och Lucy fick 1or båda dagarna. på söndag blev Lucy även placerad 3a i öppenklassen! =) Jätteroligt!

Lucys kritik
Lördag:
Något avpälsad i sin helhet. Mycket god typ. Välskuret huvud med fin längd över nosen. Välansatta öron. Fin hals och resning. Kunde ha mer förbröst. Välvinklad överarm. Fin bröstkorg. Rastypisk överlinje. Kunde ha kraftigare benstomme. Utmärkta rörelser.
Domare Börje Espeland (Norge?) (1a kvalitet)

Söndag: Välskuret feminint huvud. Kunde ha lite mer kraft i nospartiet. Bra skuldra och bröstkorg. Välvinklat bakställ. Rör sig bra från sidan men lite vid sina armbågar. Päls och temprament bra.
Domare Martin Johansson (Sverige) (1a kvalitet och 3e placering)


Divas kritik
Lördag:
Något späd men av mycket god typ. Välskuret huvud. Bra bett. Välformade ögon med bra uttryck. Normalt vinklad fram. Fin kropp. Bra överlinje. Välvinklad bak. Önskar mer benstomme. Fina och jämna rörelser med bra parallellitet.'
Domare Börje Espeland (Norge?) (1a kvalitet)

Söndag: Feminin lite tunn tik som kunde ha lite mer kraft i nospartiet. Bra hals och ordinär front. Bra proportioner. Rör sig väl. Fin färg och päls.
Domare Martin Johansson (Sverige) (1a kvalitet)

Chosan blev BIR och fick HP båda dagarna!
Harry fick en 2a på lördagen och en 1a med HP på söndagen.

Så enligt mig var det en mycket lyckad helg!


Chosan


Snygga Harry!


Lucy


Diva


Lucy "på" grillen utanför vå stuga, en mysig stuga ca 10 minuter från Visby.


Jag kunde även passa på att besöka Lojsta hed och träffa russen! Det har jag velat göra sen jag fick boken Russen på Lojsta hed av min gammelmoster när jag var ca 8 år gammal. Så äntligen gick den önskan i uppfyllelse! En speciell upplevelse, som mest räknade jag att vi hade ca 23 russ runt oss. Alltså knappt hälften av flocken!! Hingsten var en riktig snygging, rejäl och grov och med den underbara färgen buckskinn! Han hette Tyfon ...nånting...

Tyfon

Vi hoppas få göra detta nästa år också!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback